Aktiviteter

Rør dig glad

single-image

Gang på gang har undersøgelser vist, at motion gør godt for både krop og sjæl. Det kan dog være svært at finde motivationen, med mindre du rent faktisk nyder selve aktiviteten. Her er nogle idéer til sjove motionsmuligheder, som måske kan få dig ud af døren.

Løb dig glad

Nej nej, ikke bare almindeligt løb. OCR løb er rent faktisk sjovt og udfordrende, du lærer noget om dig selv, du får skubbet til dine grænser og får gang i langt flere muskelgrupper end traditionelt, kedeligt lunten rundt i villakvarteret. OCR står for Obstacle Cource Racing. Det er altså en forhindringsbane du skal overvinde.

Nogle sammenligner det med agilitytræning for hunde, men tiden er ikke nødvendigvis vigtig til OCR løb. Du løber typisk i teams, hvor I vil vente på hinanden og hjælpe hinanden igennem.

Hop dig glad

Ja, du gættede det: Trampolinspring! Det er forbandet sjovt for alle aldersgrupper at hoppe i trampolin. Til trampolinspring lærer du at springe og lande korrekt på trampolin, så du undgår skader. Du vil lære at lave diverse øvelser og forskellige spring. Har du mod på det, afholdes der konkurrencer for såvel individer, synkrone par og femmandshold.

Vil du øve videre derhjemme, kan du overveje at sætte din egen trampolin op i baghaven. De kan købes mange steder på nettet, blandt andet hos ude-leg.dk – se det store udvalg her.

Dans dig glad

Der er efterhånden så mange typer af dans, at der er noget for enhver smag. Pardans, holddans, hip hop osv osv. Det er sjovt at danse, også selvom du ikke danser godt. Der er hold til alle niveauer. Til dans får du rørt dig og hører noget god musik; begge dele noget, som er godt for humøret.

De fleste danseskoler har gratis prøvetimer, så du kan give de forskellige typer et forsøg inden du binder dig.

Som du kan se, så behøver det ikke være fitnesscenter eller fodbold for at få gang i kroppen. Det gælder bare om at finde den aktivitet, der giver dig motivationen til at blive ved. Du ved det aldrig før du prøver det.

You may also like